Radzenie sobie ze stresem

Dla kogo?

Wielu pracowników narzeka na stres w pracy. To naturalne. Kluczowa jest jednak umiejętność konstruktywnego radzenia sobie z nim, wykorzystania stresu jako swojego sprzymierzeńca. Szkolenie pozwala zrozumieć mechanizmy powstawania stresu i rozpoznawać jego przyczyny. Na szkoleniu podane są przydatne techniki redukcji stresu na poziomie fizjologicznym, emocjonalnym oraz poznawczym.

Korzyści

  • Rozpoznanie zachowań, które podwyższają poziom stresu, zamiast go obniżać
  • Poznanie wachlarza skutecznych technik radzenia sobie ze stresem
  • Poznanie zagrożeń wynikających z własnej impulsywności oraz zawężonego myślenia
  • Poznanie metod „panowania nas chaosem” w pracy potwierdzonych badaniami psychologicznymi oraz doświadczeniami uczestników szkoleń
  • Nauczenie się redukowania stresu po pracy
  • Wsparcie trenera we wdrażaniu zmian do roku po szkoleniu

Metodologia szkolenia:

Szkolenie RADZENIE SOBIE ZE STRESEM prowadzą praktycy – osoby potrafiące wykorzystać stres na swoją korzyść, co potwierdzają ich liczne osiągnięcia zawodowe. Od lat pomagamy pracownikom lepiej radzić sobie ze stresem, dlatego wiemy co jest szczególnie istotne oraz jak zmienić.

Na szkoleniu szczególny nacisk kładziemy na zmianę zachowania, ponieważ wiemy, że to jest najtrudniejsze, …ale też najwartościowsze. Aby to osiągnąć, korzystamy z palety narzędzi psychologicznych oraz materiałów dydaktycznych.

Moduły:

  • MITY – mylne rozpowszechnione przekonania na temat stresu
  • Fizjologia stresu, czyli co się dzieje w naszym ciele kiedy się stresujemy
  • Psychologiczna interpretacja pobudzenia jako kluczowy czynnik radzenia sobie ze stresem
  • Co mówi nam o radzeniu sobie ze stresem psychologia sportu?
  • Czym jest wypalenie zawodowe i kogo dotyka?
  • Odpowiednie nastawienie psychiczne jako jeden z kluczowych czynników radzenia sobie ze stresem (przykłady, ćwiczenia, metoda reframingu)
  • Metody relaksacji
  • Sposoby radzenia sobie ze stresem:
    • Wykorzystanie wsparcia społecznego w sytuacji stresowej
    • Sport (kiedy najlepiej go uprawiać, jaki wpływ ma sport na stres?)
    • Śmiech (zmiany zachodzące w naszym organizmie podczas śmiechu, joga śmiechu - śmiechoterapia)
    • Medytacja, mindfullnsess (analiza badań nad medytacją, poznanie wybranych technik)
    • Przytulanie (naturalny sposób na wydzielanie hormonu uspakającego - oksytocyny)
    • Pełnienie różnych ról społecznych (angażowanie się w zajęcia poza pracą)
    • Sen (np. jak deprywacja snu wzmaga nasz lęk i poziom stresu, metody na szybsze zasypianie)
    • Film vs książka (korzyści i zagrożenia)
    • Codzienny spacer, czyli małe zmiany, który prowadza do ważnych zmian
    • Masaż (jakie działanie faktycznie ma masaż? Które masaże najlepiej redukują stres?)

Nieleczona bezsenność prowadzi do trwałych zmian w mózgu (widocznych w badaniach mózgu PET), na przykład do mniejszej aktywności obszarów mózgu odpowiadających za koncentrację i logiczne myślenie oraz słabszej kontroli emocji. Wieloletnia, nieleczona bezsenność stwarza również dwukrotnie wyższe ryzyko zachorowania na depresję.

Kontakt

ul. Mickiewicza 19,
60-833 Poznań

+48 503 178 327

możliwe sesje przez Skype